Doğduğu andan
itibaren çocuklar etraflarına meraklı gözlerle bakarlar. Gök kuşağının
renklerini, saatin nasıl çalıştığını, topacın nasıl döndüğünü, uçurtmanın nasıl
uçtuğunu…kısacası çevresinde gördüğü her nesneyi ya da olayı keşfetmek ve
öğrenmek isterler çocuklar. Merak ve keşif seviyelerinin zirvede olduğu okul öncesi dönemde,
çocukların yaratıcı zekalarını ve hayal güçlerini geliştirmelerini
destekleyecek etkinlikler yapmak, hem anne-babalar, hem de öğretmenler olarak
en büyük sorumluluklarımız arasında yer alır.
Çocuklarda öğrenme, taklit ve deneme
yoluyla gerçekleşir. Çevreden gözlemlenen her davranış taklit edilir ve çok
sayıda denemeler yapılarak kalıcı hale gelir. Bu durumda ev ortamında
anne-baba, okul öncesi kurumlarında öğretmen kalıcı bir öğrenmenin
gerçekleşebilmesi için çocuklarına örnek olmak sorumluluğundadır. Çocuklarla
birlikte yapılan etkinliklerin bu noktada özel bir yeri vardır.
Artık materyaller kullanarak, çocuklar
yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini dile getirirler. Yumurta kutusundan
yengeç yapmayı, plastik bardaklardan dürbün yapmayı, kese kağıdından kukla
yapmayı, boş cd 'den tavşan yapmayı, çikolata kutusundan arı yapmayı öğrenen
çocuklar, çevrelerinde gördükleri her artık materyali bir amaç için kullanmayı
öğrenirler. Çevrelerindeki materyallere farklı bir pencereden bakabilme
becerisi kazanırlar. Materyalleri daha verimli kullanarak çevreyi koruma
bilinci kazanırlar. Yumurta kutusundan yengeç yapan çocuk daha sonra aynı
materyal ile farklı hayvanlar veya nesneler yapmak için uğraşır. Beynini
yaratıcı düşünmeye zorlar, zihninde sürekli beyin fırtınası yaparak yeni
fikirler üretmeye çalışır. Her yeni fikir onun için bir sonraki fikre öncülük
eder.
Okul öncesi dönemde, artık materyaller
kullanılarak yapılan etkinlikler , çocuklara:
1 Yaratıcı düşünme becerisi,
2 Hayal gücünü fark etme ve kullanabilme
becerisi,
3 Çevreye karşı duyarlı olma bilinci,
4 Yeni fikirler üretme ve yeniliklere açık
olma becerisi,
5 Olaylara farklı bakış açılarından
bakabilme becerisi ve
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder